
Video marketing meer dan bewegend beeld
Kort, korter kortst. Dat is een trend met video’s, maar niet altijd nodig of de beste oplossing. Laat je leiden door feiten en doelstellingen en doelgroep.
14 juni 2017/door Joost Schut
De snelheid van je WordPress website belangrijk?
De laadtijd van je website is direct van invloed op de dagelijkse business. Zelfs een vertraging van een seconde kan er voor zorgen dat je minder pagina views hebt, een verminderde gebruikerservaring en als resultaat minder conversies.
15 mei 2017/door Joost Schut
Zonder goede content is online marketing waardeloos
De essentie van aandacht is communicatie. Goede contentmarketing moet daarvoor zorgen en mag je rustig een kunst noemen. Voor contentmarketing geldt dat je je doelgroep moet vinden, binden en activeren.
11 mei 2017/door Joost Schut
Van A naar B.
Met veel plezier zaten we ruim 2 jaar lang op de Transformatorweg in kantoorgebouw De West, maar ondanks de vele meters en het fantastische uitzicht, misten we wel wat sfeer en creatieve vibes...gelukkig zijn er veel concepten in Amsterdam waarbij kantoren worden omgetoverd tot broei- en groeinesten.
21 maart 2017/door Joost Schut
Marketing one-liners
Wij zijn hollanders en hollanders houden van lijstjes. Maar omdat wij nog meer van reclame en marketing houden doen we hier een ultieme poging om de GREAT marketing, inspiratie..
15 februari 2017/door Joost Schut
Facebook image sizes 2017
Omdat we er zelf ook regelmatig weer naar moeten zoeken en er vele verschillende formaten zijn leek het ons handig ook maar eens een zogenaamde cheatsheet voor Facebook afbeeldingen te maken.
27 januari 2017/door Joost Schut
Werkt mijn site goed op mobiel?
Sommige dingen in het leven lijken op het eerste gezicht moeilijk, maar blijken dan ineens een stuk eenvoudiger dan gedacht. Wil je weten of jouw website goed werkt op een mobiel? Je leest hier hoe.
8 december 2016/door Joost Schut
Wat maakt een banner goed – deel 2
Eerder bespraken we de logische indeling van een goede banner en waarom je er geen kermis van moet maken. In deze blog gaan we verder met 3 en 4, aanzetten tot actie en het rond maken van de cirkel.
7 december 2016/door Joost Schut
Google Mijn Bedrijf vermelding
Google Mijn Bedrijf is waar het allemaal om draait voor lokale vermeldingen in Google Search, Maps en Google Mobile. Heb je een bedrijf en is vooral je lokale vindbaarheid cruciaal, dan is het tijd je vermelding met adres en bedrijfsgegevens in je eigen Google Mijn Bedrijf account rond te maken.
6 december 2016/door Joost Schut
Wat maakt een banner goed – deel 1
Een banner is net een film maar net als bij films is niet elke banner goed. Waar moet je eigenlijk op letten? Webshops zetten over het algemeen performance campagnes in, gericht op zoveel mogelijk verkopen. Terwijl branding campagnes veel meer gericht zijn op bekendheid genereren.
28 november 2016/door Joost Schut
Display targeting uitgelegd
Bij display campagnes worden beeldadvertenties (display banners of creatives) ingezet en getoond op grote en kleine websites. Van Nu.nl tot hardloopagenda.nl. De keuze is reuze.
14 september 2016/door Joost Schut
Net als De Staat. Subsidie voor creativiteit…
Vorige week kwam groot in het nieuws dat De Staat vier jaar lang 263.000 euro aan subsidie krijgt van het Fonds Podiumkunsten. Wij kennen de criteria niet van het Fonds, net als heel Nederland die al wel een mening op Twitter heeft gezet, maar nemen het op voor ‘subsidiëring van creativiteit’.
12 augustus 2016/door Joost Schut
SEO, de aandachttrekker op je website?
Online marketing en communicatie is je vak? Dan heb je vast wel eens van SEO gehoord, maar wat is het precies? Waar kan het voor zorgen? Vaak wordt dit uitgelegd aan de hand van lastige termen. Hoog tijd om dit verhaal wat te verduidelijken.
19 juli 2016/door Joost Schut
Tone of voice
Met een eigen toon onderscheidt jouw bedrijf zich van de rest en dat is mega belangrijk. Het hoeft niet altijd heel uitgesproken te zijn, belangrijker is dat het karakter, sfeer en taalkeuze passend is. Vriendelijk, humoristisch of autoritaire klank, directe of zakelijke toon, complex of simpel taalgebruik.
13 juli 2016/door Joost Schut
Pokémon Go: een nieuw marketing platform?
Een groter jeugdsentiment dan Pokémon is er voor veel mensen niet, vandaar dat het spel zo populair is. Pokémon Go is een augmented reality-game (een live, direct of indirect, beeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd door een computer).
12 juli 2016/door Joost Schut
De eerste indruk…
Een logo is misschien wel een van de belangrijkste dingen voor je bedrijf. Zonder een sterk logo wordt consistent en helder communiceren erg lastig, zo niet onmogelijk.
30 juni 2016/door Joost Schut
Een Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit. Soms zijn wij de marketingafdeling, soms de aanvulling. Net wat jouw bedrijf nodig heeft. Advies nodig over jouw communicatie? Dan wordt het tijd voor een scrum met het creatieve team van Schutreclame.