Schutreclame
  • Home
  • Online marketing
  • Websites
  • Vastgoedcommunicatie
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
  • Menu Menu
Nieuws, Vormgeving

De eerste indruk…

Een aantrekkelijk, professioneel en eigentijds logo is cruciaal voor de eerste indruk die een bedrijf maakt. Het logo moet uitstralen waar het bedrijf (lees: de mensen in het bedrijf) voor staat en wordt vaak gekenmerkt door eenvoud. Eenvoud in de zin dat het logo het gevoel overbrengt dat past bij het bedrijf.
Zonder een sterk logo wordt consistent en helder communiceren erg lastig, zo niet onmogelijk. Binnen de huisstijl is het logo de kleinste, meest vaste vorm die steeds terugkomt. Daarmee is het logo dus zeer bepalend voor hoe je bedrijf wordt gezien.

Maar wat maakt een logo nu goed?

Als je een schildersbedrijf hebt, kan je natuurlijk een kwast op je bedrijfswagen zetten, het voordeel is dat het snel interpreteerbaar is. Het is aan de andere kant ook erg simpel. Waarschijnlijk prima voor de eenmanszaak, maar minder geschikt voor een groot schildersbedrijf. Er zijn zeer uiteenlopende logo’s goed of succesvol te noemen, van abstracte tot concreten en van eenvoudige tot complexe. Wat goed is hangt dus af van het geval. Een combinatie van eenvoud en originaliteit is waarschijnlijk wel de belangrijkste factor voor succes. Wij letten in elk geval altijd op de volgende zaken:

Eenvoud en originaliteit

Eenvoud siert. Een eenvoudig logo komt vaak sterker over dan een ingewikkeld logo. Het is makkelijker herkenbaar en krachtiger. De tijd die gaat zitten in een origineel idee en goede uitwerking is nooit weggegooid. Soms heb je mazzel, maar meestal moet je gewoon de tijd nemen voor een goed idee. Dat is ook de reden dat een goedkoop logo achteraf vaak duur blijkt…omdat je dan binnen no-time logo’s tegenkomt die verdacht veel op die van jou lijken.

Houdbaarheid

Niets is voor eeuwig, maar het is wel slim om twee keer na te denken voordat je die ene hippe modekleur van deze zomer prominent in je logo verwerkt. De kans is dan groot dat het logo binnen een aantal jaar erg gedateerd oogt. Bekijk deze tijdlijn eens om te kijken hoe de tijdgeest terug te zien is bij de twee grootste cola merken.

Gepast

Een goed logo past bij de kernwaarden en identiteit van het bedrijf. Daarbij gebruiken we vragen als: Weerspiegelt dit logo ontwerp wie we zijn? Wat we doen/bieden? En hoe we het doen? Krijg de ontvanger hierdoor een idee van waar het bij dit bedrijf om gaat en wat hij er aan kan hebben? Alles moet kloppen.

Uitgelichte logo's gemaakt door Schutreclame

 Flexibel

Een logo moet ook flexibel zijn. Uiteraard klein en groot zijn te gebruiken, op donkere en lichte achtergronden herkenbaar blijven, maar vooral online zijn mannetje staan. En dat betekent steeds vaker dat er meerdere varianten van het logo zijn. Afhankelijk van de indeling van een website en het device waarop deze wordt getoond kan een logo bijvoorbeeld vierkant worden getoond op desktop en op een mobiel scherm worden getransformeerd naar een horizontale versie.

Dus als de eerste indruk goed moet zijn en als je professioneel en eigentijds wilt overkomen, houd je dan aan bovenstaande regels. Bekijk hier voorbeelden van logo’s. 

30 juni 2016/door Joost Schut
Tags: beeldmerk, huisstijl, logo, Ontwerp
Deel dit stuk
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Delen via WhatsApp
  • Deel via Pinterest
  • Deel via LinkedIn
  • Deel via Tumblr
  • Delen via e-mail
https://www.schutreclame.nl/wp-content/uploads/2016/06/Receptie_UBuilding.jpg 1200 1600 Joost Schut /wp-content/uploads/2016/06/logokopie_wit-300x138.png Joost Schut2016-06-30 20:44:442020-11-17 20:31:12De eerste indruk…

Contact

Bezoek ons @ B.Amsterdam
Johan Huizingalaan 763A
1066 VH Amsterdam

Tel: +31(0)20 3650100
E-mail: info@schutreclame.nl

Je routebeschrijving naar “B.Amsterdam” vinden via google maps

Logo footer Schutreclame

 

 

Een Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit. Soms zijn wij de marketingafdeling, soms de aanvulling. Net wat jouw bedrijf nodig heeft. Advies nodig over jouw communicatie? Dan wordt het tijd voor een scrum met het creatieve team van Schutreclame.

Recente opdrachten

  • Visual facebook actie TravelXL voor valentijnsactieFacebook Valentijnactie TravelXL26 juli 2017 - 09:19
  • Wordpress website voor Nobelhorst.nlWoningbouw projectwebsite Nobelhorst Almere25 juli 2017 - 10:37
  • Vakantiedromen TravelXLFacebook advertenties met video TravelXL14 juni 2017 - 21:25
  • TheMood.nl vastgoed BOG website Stena RealtyProjectwebsite Kantoorconcept The Mood van Stena Realty20 april 2017 - 19:03

Contact

020-3650100
info@schutreclame.nl

© 1995-2020 Schutreclame | Online marketing bureau Amsterdam
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
  • Disclaimer&Privacy
UEFA euro 2016, geen bal aan uefa euro 2016 Pokemon actie voor TravelXL Pokémon Go: een nieuw marketing platform?
Scroll naar bovenzijde

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.

OK

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Disclaimer&Privacy
Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel