Als deze niet de aandacht trekt, zal de lezer vaak niet verder kijken. Gemiste kans, geen aandacht, geen klik naar jouw website of (nog) minder aandacht voor jouw advertentie. Zorg dus voor een prikkelende, korte kopregel – die een oplossing/voordeel biedt aan de lezer – om de beste kans te maken dat mensen jouw verhaal willen lezen.

Bied resultaat, voordeel of hulp
De kop van je een advertentie of blog moet dus resultaat, voordeel of hulp bieden. Thema’s die het goed doen zijn:
– Het besparen of verdienen van geld;
– Er goed uitzien;
– Het besparen van tijd;
– Het voorkomen van een mogelijk probleem;
– Het verminderen van een risico;
– Inspelen op toegankelijkheid, service en snelheid;
– of een toekomstbeeld waar je iets aan kan bijdragen.

Schutreclame gelooft zeker niet in waterdichte win-formules, maar wel in aandacht voor details en in richtlijnen die voor een betere standaard zorgen en daarmee een minimum aan resultaat. Elke branche en elk product of dienst is anders, dus experimenteren we en meten we de respons om het effect te weten.