Beroemde uitspraken van beroemde mensen
Wij zijn hollanders en hollanders houden van lijstjes. Maar omdat wij nog meer van reclame en marketing houden doen we hier een ultieme poging om de GREAT marketing, inspiratie en sales one-liners te verzamelen in een lijstje! You’ll love it.
- “The consumer isn’t an idiot. The consumer is your wife, your best friend, your neighbor.” – David Ogilvy
- “People don’t want to buy a quarter-inch drill. They want a quarter-inch hole.” – Theodore Levitt
- “Ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid.” – Freddy Heineken
- “Wie onvervangbaar wil zijn, moet zich blijvend onderscheiden.” – Coco Chanel
- “In de kern van moeilijkheden schuilen mogelijkheden.” – Albert Einstein
- “Mensen die geen fouten maken, werken niet.” – Albert Plesman eerste president directeur KLM
- “Het grootste risico is dat je geen enkel risico durft te nemen.” – Mark Zuckerberg
- “Try and fail, but never fail to try.” – Tyra Banks
- “Ondernemen is zien wat iedereen ziet en daarmee doen wat niemand anders doet.” – Cor Stutterheim
- “The most powerful element in advertising is the truth.” – Bill Bernbach, co-founder DDB
- “May your choices reflect your hopes, not your fears.” – Nelson Mandela
- “Ik ben beroemd om mijn presentaties. Dat komt omdat ik de nadruk leg op belangrijke dingen. En de overtreffende trap gebruik.” – Steve Jobs, co-founder Apple
- “My momma always said, life was like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get.” – Forrest Gump.
- “De helft van al het reclamegeld is weggegooid geld. We weten alleen niet welke helft dat is.” – Giep Fransen, co-founder FHV
- “If it doesn’t sell, it isn’t creative.” – David Ogilvy, founder Ogilvy & Mather
- “The Medium is the Message.” – Marchall McLuhan, filosoof en wetenschapper
- “A great ad campaign will make a bad product fail faster. It will get more people to know it’s bad.” (*)
Work in progress, contributies zijn zeker welkom!
* Wij danken Pieter Jan van Es voor zijn bijdrage onder Nr. 16.