Uitgelichte afbeelding snapchat blogbericht

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en een hoop andere zijn niet alleen leuk voor jezelf, maar ook handig voor je bedrijf. Een applicatie die de laatste tijd erg populair is onder de jongeren is Snapchat. Wat het is, hoe het werkt en hoe je het in kunt zetten voor je bedrijf vertellen we in dit blog!

De naam zegt het in principe al ‘Snap’ & ‘Chat’. Het idee achter snapchat is het verzenden van foto’s naar contacten. Vervolgens is deze afbeelding een aantal seconden te bekijken voor de ontvangers. Een andere functie is de ‘verhaal’ functie. Hier word je afbeelding 24 uur lang getoond aan al je contacten. Genoeg over de app zelf, laten we over het gebruik ervan praten.

Een aantal bedrijven gingen je al voor. Zo maakte de kledingketen H&M er een spel van. Ze verstopten tickets voor een evenement gesponsord door H&M, in verschillende filialen en stuurde vervolgens Snapchats naar haar volgers met hints om de tickets te vinden. H&M bereikte hiermee honderden nieuwe volgers op Snapchat, wat natuurlijk weer leidt tot hogere klandizie. Leuk idee!

Geef je volgers een kijkje achter de schermen. De oprichter van het Nederlandse schoenenbedrijf Filling Pieces maakt hier handig gebruik van. Je kunt hem volgen op Snapchat om te zien hoe het met de ontwikkelingen van het merk staat. Hij filmt het werk in de fabrieken of op het kantoor. Ook laat die vaak iets van zijn prive leven zien. Op deze manier schep je een band met je klant!

Omdat de filmpjes op je verhaal maar 24 uur blijven kun je dit gebruiken om exclusieve content te delen. Dit deed Honda met hun nieuwe Acura. De eerste 100 volgers kregen een sneak preview van de nieuwe auto.

Laat zien wat je in huis hebt! Nieuwe collectie binnen? zet ‘t allemaal op Snapchat. Hierdoor kunnen je volgers zien wat je in dit moment in je winkel hebt liggen. De Nederlandse winkel ETQ-store maakt hier goed gebruik van. Ook delen ze tips en andere zaken wat betreft hun kleding.

Als je creatief met snapchat om kunt gaan zijn de mogelijkheden eindeloos, doe hier ook zeker je voordeel mee. Omdat de app nog redelijk nieuw is liggen er genoeg kansen om je te onderscheiden. Dus om terug te komen op de vraag of Snapchat zin heeft of niet? Ja zeker!