De essentie van aandacht is communicatie.
Goede contentmarketing moet daarvoor zorgen en mag je rustig een kunst noemen. Voor contentmarketing geldt dat je je doelgroep moet vinden, binden en activeren. En daarbij moet je met name het waarom verhaal vertellen. Waarom moeten we jouw product of dienst hebben? Je boodschap liefst op een persoonlijke en eerlijke manier vertellen. Vol emotie, maar uit onderzoek blijkt dat humor ook goed werkt.
Ongeacht of de boodschap goed is, hou het principe ‘het oog wil ook wat’ in de gaten. En herkenning is belangrijk. Bij een oranje leeuw weet je direct over welke bank we het hebben.
Eveneens is de plek belangrijk. Omdat beeld en geluid steeds relevanter worden, moet je de tekst kort houden. Een goed idee is bijvoorbeeld om user generated content te gebruiken. Dus content gemaakt door fans van het product.
We hebben nog wat andere tips op een rijtje gezet:
- Volgens voorspellingen van Zenith (bureau voor business strategy) is in 2018 80% van al het internetverkeer afkomstig van een mobiel apparaat. En 4 op de 10 bezoekers haakt af als een webpagina er langer dan 3 seconden over doet om te laden.
- Meer dan de helft van de internetgebruikers wereldwijd gebruikt sociale media als nieuwsbron. De behoefte aan korte, krachtige en makkelijk deelbare content is groter dan ooit!
- Marketing Automation* is een uitstekende tool om resultaten meetbaar te maken en prospects om te vormen naar trouwe klanten.
(*Marketing Automation is een automatische inrichting van het markt- en leadgeneratie-proces met als doel het genereren van leads, verhogen van conversie en het bewerken van prospects.)