Hästens bedden: het blauw witte ruitje
Wie (her)kent het blauwe ruitje niet? Vanuit het niets werden de Hästens bedden razendsnel bekend in Nederland. Althans zo leek het, wij weten wel beter. Schutreclame heeft zich 8 jaar lang bezig gehouden met merk- en mediastrategie, mediaplanning en – executie. Samen met Wim Hop reclame- & marketing trokken we op tijdens glorie dagen van het merk in Nederland. We adverteerden in landelijke dagbladen, tijdschriften en op tv. Bij de start hadden we 4 dealers en € 200.000 budget. Jaarlijks verdubbelde de omzet van Hästens en na 8 jaar waren er meer dan 30 dealers met een budget van 2 miljoen. Naast strategie en media verzorgden we ook winkelmateriaal en joint promotions.
Landelijke campagnes
De campagnebeelden werden wereldwijd voorgeschreven, dus die namen wij over. De teksten en acties ontwikkelden ons bureau. We maakten honderden advertenties per jaar. Uit kwalitatief onderzoek onder mensen die van plan waren binnen een jaar een bed te kopen scoorde Hästens uitstekend. Zowel qua merkbekendheid als de impact van de campagne.
Regionaal
Voor de (grotere) dealers verzorgden wij regionale advertenties, maar bijvoorbeeld ook buitenreclame op bus en via Trotters en radiocampagnes. Succescolle acties als ‘sleep-ins’: een auteur las voor uit eigen werk, trokken veel mensen. Een uitgelezen manier om mensen lezen in een verstelbaar Hästens bed te laten ervaren. Periodiek werd winkelmateriaal ontwikkeld en e-mail campagnes werden ingezet om nieuwe bedden en acties promoten.