
Huisstijl & logo design
Een sterk merk is onderscheidend en betrouwbaar. Consistentie en goede communicatie zijn hierbij sleutelbegrippen. Een zeer belangrijke voorwaarde om consistent en helder te kunnen communiceren is een goede en consistente huisstijl. Binnen de huisstijl is het logo de kleinste, meest vaste vorm die steeds terug komt. Daarmee is het logo dus zeer bepalend voor hoe je bedrijf wordt gezien. Wel/niet betrouwbaar, wel/niet kwalitatief etc. Daar is winst te behalen.
Wat doet een goed logo?
Het is een investering, maar maakt alle communicatie stukken beter en makkelijker (en daarmee goedkoper). Webdesign, HTML5 bannerset, een e-mailtemplate, briefpapier, premium, omslagmap, alles zal makkelijker worden om vorm te geven. Een goed ontwikkeld logo gaat ook jaren mee en heeft nog veel meer voordelen:
- Differentiatie: onderscheidt je van de concurrentie;
- Creëert gedrag, trots en trouw van werknemers;
- Vergroot bereidheid tot samenwerken met de organisatie;
- Vergroot de financiële waarde van de organisatie;
- Verhoogt de voorkeur van klanten om zaken te doen;
- Loyalere stakeholders;
- Vertrouwen in uw organisatie;
- Meer sympathie/steun rekenen in tijden van controversie;
- Maakt het makkelijker om nieuwe producten of diensten te introduceren.
De kracht van een eigen tone-of-voice
Met een eigen toon onderscheidt jouw bedrijf zich van de rest en dat is mega belangrijk. Het hoeft niet altijd heel uitgesproken te zijn, belangrijker is dat het karakter, de sfeer en taalkeuze passend is. Vriendelijk, humoristisch of autoritaire klank, directe of zakelijke toon, complex of simpel taalgebruik. Allemaal keuzes die je kan maken. De juiste toon benadrukt de normen en waarden van je bedrijf. De doelgroepen gaan het bedrijf, product en dienst en de boodschap herkennen. Een eigen tone of voice kan uitgroeien tot het belangrijkste onderdeel van je Marketing ID.
Huisstijlelementen en handboek
Per bedrijf en branche maken andere elementen deel uit van de huisstijl. Wij adviseren over de creatieve mogelijkheden van huisstijlelementen. Vastleggen in een handboek is ongeacht de omvang van de huisstijl eigenlijk altijd een goed idee en verzorgen we graag. Net zoals producties: van drukwerk, tot give-aways, POS en beursmateriaal.
Bekijk hier recent werk
Een Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit. Soms zijn wij de marketingafdeling, soms de aanvulling. Net wat jouw bedrijf nodig heeft. Advies nodig over jouw communicatie? Dan wordt het tijd voor een scrum met het creatieve team van Schutreclame.