
Conversies
Wat is een conversie?
Conversie wordt vaak omschreven als het omzetten van bezoekers naar kopende klanten, maar dat is vooral van toepassing op webshops. Wij verstaan onder conversies het behalen van vastgestelde doelen.
Meer conversies door een professionele website
Onder deze definitie valt dus veel meer dan een ‘verkoop’, denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulieren, het bereiken van een bepaalde pagina, het afkijken van een video, inschrijven op een nieuwsbrief, meer dan 5 pagina’s bekijken, klik op een bel mij terug button, etc.
Een goede website vergroot de kansen op het behalen van deze conversies. Daarvoor is het nodig dat structuur, design, tekst, functionaliteiten slim op elkaar en op het doel van de website zijn afgestemd. Bijvoorbeeld door slimme paden die bezoekers meenemen in een verhaal of via stukjes informatie verleiden tot een bepaalde gewenste actie.
Nulmeting, testen en bijsturen
Meten is weten. Gelukkig zijn er veel tools beschikbaar, de bekendste is Google Analytics, om belangrijke data verzamelen en de performance van je website inzichtelijk te krijgen. Een nulmeting zorgt ervoor dat je weet waar je staat en kan bepalen wat het effect is van veranderingen.
Door de gewenste conversies in te stellen als doelen is makkelijk te volgen wat de performances, maar ook waar kansen liggen voor conversie optimalisatie. Conversie optimalisatie testen bekijken wij per device, waarbij een totaal andere gebruikerservaring per device het resultaat op basis van testen zou kunnen zijn.
Wij helpen graag bij het opstellen van een meetplan, instellen van doelen en optimaliseren.
Bekijk hier recent werk
Een Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit. Soms zijn wij de marketingafdeling, soms de aanvulling. Net wat jouw bedrijf nodig heeft. Advies nodig over jouw communicatie? Dan wordt het tijd voor een scrum met het creatieve team van Schutreclame.